چهارده معصوم

چراغ راه

چراغ راه

 




از مصادیق کوثر و خیر کثیر اعطائی الهی به آن حضرت آنکه او را مبعوث بر کل خلایق و تمام جهانیان گردانید و آن حضرت را به عنوان سفیر اعظم و رسول خاتم برای عموم ناس و جمیع اهل عالم فرستاده است چنانکه در آیه 1 سوره فرقان (تبارک الذی نزل القرآن علی عبده لیکون للعالمین نذیرا) و ایه 27از سوره سبا(و ما ارسلناک الا کافه للناس بشیر او نذیرا) و آیه 258اعراف(قل یا ایها الناس انی رسول الله الیکم جمیعا) و آیات دیگر صریحا دلالت دارد بر اینکه نبوت و رسالت و سفارت حضرت ختمی مرتبت محمد صلی الله علیه و آله عمومی و کلی و مربوط به تمام عالمیان است بدون استثناء پس تصور نشود که آن حضرت مبعوث است بر قومی دون قومی و بر ملتی دون ملتی و بر امتی دون امتی، بلکه باید دانست که آن حضرت به عنوان رسالت مطلقه بر کلیه اقوام و ملل و امم مبعوث گردیده و خدای منان او را با عنوان منصب عالی نبوت ختمیه برای کل مردم جهان بلکه برای کل انس و جان فرستاده است.

از مصادیق کوثر و خیر کثیر اعطائی الهی به آن حضرت مقام شفاعت کبری است



او شفیع این جهان و آن جهان  این جهان در دین و آنجا در جنان

این جهان گوید که تو ره شان نما  آن جهان گوید که تو شه شان نما

پیشه‏اش اندر بروز و در کمون  اِهْدِ قومی انّهم لا یعلمون

فتح گشته از دم او هر دو باب  دعوت او در دو عالم مستجاب

این عطای کوثر ربانی است  شکر آن صل سپس قربانی است

 

از مصادیق کوثر و خیر کثیر اعطائی الهی به آن حضرت آنکه اعلی مرتبه علم لدنی و اشراقی از مخزن لاهوتی صمدی خود به آن بزرگوار افاضه نمود و آموخت که با اینکه آن حضرت امی درس نخوانده بود و نزد احدی کسب علم و دانش نکرده بود، معذالک واجد علوم اولین و آخرین گردید و به مصداق (علمه شدید القوی) آیه 5 سوره النجم- یعنی به الله. و نیز به مصداق (و علمک ما لم تکن تعلم و کان فضل الله علیک عظیما) آیه 113 سوره نساء و مصداق (و انک لتلقی القرآن من لدن حکیم علیم) آیه 6 سوره نحل. حضرتش عالم به تمام حقایق الهیه و اسرار وجودیه کماهی کشفا و شهودا گردید.

 

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت         به غمزه مسئله آموز هر مدرس شد

ای امی داننده‏ی هر علم کماهی                   در فقر الی الله زده سکه شاهی

فرقت ز فر افسر لولاک مباهی                       در عالم قدست نبود هیچ تناهی

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی