چهارده معصوم

چراغ راه

چراغ راه

دستور خاتم انبیا بدخترش فاطمه زهرا قبل از خواب





ازحضرت فاطمه سلام‏الله‏ علیهانقل شده است که فرموده هنگامیکه بستر خوابم را گسترده بودم پدر بزرگوارم حضرت رسول‏الله صلی الله علیه و آله بر من وارد شده و سپس چنین به من دستور فرمود ای فاطمه دختر والا گهرم سر به بستر خواب مگذار مگر اینکه این چهار عمل را انجام بدهی نخست اینکه یکدوره قرآن ختم نمائی دوم اینکه انبیاء و پیغمبران را شفیع خود قرار بدهی سوم اینکه اهل ایمان از خود راضی و خوشنود سازی چهارم اینکه یک حج عمره انجام بدهی:

پدر بزرگوارم این اعمال چهارگانه را بمن دستور داد و امر فرمود و بنماز مشغول گردید من در حال فکر که چگونه برایم میسر است این فرمان پدرم را اجرا کنم با اینکه کار بسیار مشکلی است پس صبر و تامل نمودم تا پدر بزرگوارم نمازش را به اتمام رسانید آنگاه عرض کردم یا رسول‏الله شما چنین دستوری به من دادید که انجام آن در نظرم دشوار می‏آید و من با این وقت کم قدرت و توان انجام این چهار عمل مورد دستور شما ندارم:

پس در این حال پدرم تبسم فرمود و خندید و آنگاه بمن چنین فرمود تو اگر سوره‏ی مبارکه‏ی (قل هو الله احد) را سه مرتبه قرائت نمائی مثل این است که یک ختم قرآن انجام داده‏ای و اگر بر من و بر پیغمبران قبل از من صلوات بفرستی ما در روز قیامت کبری همه شفعای تو هستیم و اگر برای اهل ایمان استغفار و طلب آمرزش از پروردگار بنمائی همه‏ی آنان از تو رضایتمند و خرسند خواهند شد و اگر این اذکار درربار را بر زبان خود جاری سازی و بگوئی (سبحان الله و الحمدلله لا اله الا الله و الله اکبر) مثل این است که عمل حج و عمره را انجام داده‏ای.



برداشت از کتاب آئینه ایزد نما نوشته محمدرضا ربانی جانان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی